Všeobecné obchodní podmínky

 

Platné od 1.1.2025

 

Provozovatel

 

auringo s.r.o.

IČO: 10941665, DIČ: CZ10941665
Spisová značka: C 350620 vedená u Městského soudu v Praze
Sídlo: Na Strži 2102/61a, 140 00 Praha 4 Krč, Česká republika

(dále jen Provozovatel)

 

Bankovní účty pro platby

 

Měna účtů CZK

E-shop: 2001999177 / 2010
Stříbrný účet: 2701999178 / 2010
Auringo spoření: 2202498678 / 2010

 

Měna účtů EUR

E-shop: 2801999183 / 2010
IBAN: CZ83 2010 0000 0028 0199 9183
SWIFT: FIOBCZPPXXX
Stříbrný účet: 2901999180 / 2010
IBAN: CZ14 2010 0000 0029 0199 9180
SWIFT: FIOBCZPPXXX
Auringo spoření: 2302498683 / 2010
IBAN: CZ49 2010 0000 0023 0249 8683
SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Objednávání

Provozovatel nabízí možnost non-stop nákupu investičního stříbra a zlata přímo z domova. Objednávky lze zadat jednoduše a pohodlně pomocí nákupního košíku, telefonu, e‑mailu, či písemně. Objednávky zadané v e‑shopu mimo pracovní dobu nebo v době zvýšené volatility může Provozovatel rekotovat.

Provozovatel vystavuje a uchovává v souladu s §26 zákona o DPH (zákon č. 235/2004 Sb.) daňové doklady v elektronické podobě. Objednáním zboží či služby klient souhlasí s použitím daňového dokladu v elektronické podobě.

 

Potvrzení objednávky

Objednávka je přijata do 24 pracovních hodin, potvrzení objednávky bude zasláno e‑mailem, o odeslání objednaného zboží bude klient taktéž informován e‑mailem. U některých objednávek (větší množství apod.) bude klient kontaktován telefonicky. V takových případech může být požadována rezervační záloha.

 

Zrušení objednávky

Dosud nevyřízenou objednávku může klient ve výjimečných případech do 60 minut od zadání zrušit telefonicky nebo e‑mailem. Stačí uvést jméno, e‑mail a číslo objednávky. To neplatí pro zboží, které není běžně skladem a bylo objednáno individuálně. Rušení objednávek též nelze požadovat opakovaně, např. z důvodů dosažení lepší ceny při pohybu spotu.

Po této lhůtě již objednávku nelze bez sankce zrušit (Občanský zákoník § 1837 odst. b). Pokud by klient trval na zrušení nebo porušil elektronicky uzavřenou kupní smlouvu (např. řádně nezaplatil), bude na něm vymáhána vzniklá škoda. Její výše se odvíjí ze ztrát pohybem spotu a z vynaložených nákladů (balné, poštovné atp.).

 

Silverum Club

Provozovatel poskytuje svým stálým klientům členství v Silverum Club za předem stanovených podmínek. Členství má 3. úrovně a je spojené s různou výší slev.

Úrovně členství závisí primárně na souhrnném objemu realizovaných objednávek klienta. Aktuální parametry Silverum Club jsou uvedeny zde. Na členství není právní nárok a Provozovatel si vyhrazuje právo parametry měnit a členství omezit.

 

Balné a poštovné

Objednané zboží bude zasláno poštou. Cena poštovného závisí na hmotnosti, pojistné hodnotě a způsobu platby. Řídí se platným ceníkem České pošty pro cenné zásilky.

Logistické služby, včetně skladování, balení a distribuce, zajišťuje pro Provozovatele společnost INSURANCE TRADE s.r.o. Ta je i uvedena na zásilkách jako odesílatel.

 

Dodací lhůty

Zboží skladem Provozovatel odesílá do 3 pracovních dnů, není‑li dohodnuto jinak. V případě, že zboží nebude skladem, Provozovatel klienta neprodleně kontaktuje.

 

Vrácení zboží

Vzhledem k tomu, že nabízené zboží má investiční charakter a jeho hodnota se neustále mění v závislosti na světové burzovní ceně, nelze automaticky uplatnit podmínku vrácení zboží (Občanský zákoník § 1837 odst. b). Lze však kdykoli využít nabídky zpětného odkupu za tržních podmínek. Bližší informace nalezne klient zde.

 

Reklamace a záruka

Případné reklamace vyřídí Provozovatel k klientově spokojenosti individuální dohodou s klientem a v souladu s platným právním řádem. Kupující je povinen zboží po jeho převzetí prohlédnout tak, aby zjistil příp. vady. Vady je kupující povinen neprodleně hlásit Provozovateli. Za škody vzniklé přepravcem Provozovatel neručí.

Na veškeré zboží se vztahuje zákonná záruční lhůta, pokud není uvedeno jinak.

Záruka se nevztahuje na:

  • nedostatky ražby a povrchu (viz. zde),
  • vady vzniklé běžným opotřebením,
  • nesprávným skladováním výrobku.

Postup při reklamaci:

  1. Klient kontaktuje Provozovatele telefonicky, e‑mailem, či písemně.
  2. Zboží musí být zasláno jako cenný doporučený balík (ne na dobírku) na adresu Provozovatele.
  3. Do zásilky je třeba uvést důvod reklamace a kontaktní údaje.
  4. Doklad o nabytí reklamovaného zboží v obchodě společnosti auringo s.r.o.

Reklamace bude vyřízena co nejrychleji, nejpozději do 30 dnů od jejího vzniku.

 

Certifikace

Provozovatel je řádně registrován u Puncovního úřadu. Ten provádí inspekce a kontroluje dodržování platných předpisů, ověřuje ryzost nabízených produktů a správné nakládání se zbožím. Platné české puncovní značky jsou zveřejněné na webových stránkách Provozovatele, jako hypertextový odkaz z loga Puncovního úřadu.

Dále je Provozovatel držitelem certifikace a autorizovaný dealer mezinárodně uznávané autority NGC. Ta, krom jiného, zajišťuje klasifikaci mincí a medailí v celosvětovém měřítku.

 

Rozlišování ročníků mincí

Je‑li u konkrétní mince v nabídce uveden specifický ročník emise, Provozovatel dodá klientovi tuto deklarovanou emisi. Není‑li ročník v nabídce výslovně uveden, bude klientovi dodána emise aktuálně dostupná ve skladových zásobách, zpravidla se jedná o nejnovější (tzv. „front“) ročník. Aktuální dostupnost konkrétní emise lze závazně ověřit prostřednictvím přímého dotazu klienta u Provozovatele.

 

AML zákon

Provozovatel je povinen dodržovat právní předpisy směřující k prevenci praní špinavých peněz a financování terorismu.

Jedná se zejména o zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen AML).

AML (Anti‑Money Laundering) je soubor pravidel a postupů, které mají za cíl zabránit a odhalit některé nezákonné finanční činnosti. Praní špinavých peněz je proces, kdy se výnosy z trestné činnosti převádějí na legální zdroje příjmů s cílem zakrýt jejich nezákonný původ a zamezit trestnímu stíhání.

V souladu s AML je Provozovatel, jakožto obchodník s drahými kovy, povinen aplikovat následující opatření:

  • Identifikace a ověření klienta a jeho skutečného majitele – proces známý jako KYC (Know Your Customer), který slouží k ověření totožnosti klienta a původu jeho finančních prostředků.
  • Monitoring a vyhodnocování transakcí – známý jako CDD (Customer Due Diligence), při kterém se sleduje soulad transakční aktivity klienta s jeho profilem a identifikují se případné podezřelé či neobvyklé vzorce chování.
  • Zaznamenávání a archivace údajů – uchovávání relevantních informací o klientech a jejich transakcích po zákonem stanovenou dobu (AML record keeping), čímž se zajišťuje auditní stopa a transparentnost.
  • Oznamovací povinnost – v případě podezřelých transakcí je Provozovatel povinen podat oznámení příslušným orgánům, zejména Finančnímu analytickému úřadu (STR – Suspicious Transaction Report).
  • Dodržování sankčních režimů – povinnost respektovat mezinárodní a národní sankce, embarga či jiná omezení, vztahující se na osoby, země, organizace nebo komodity (AML sanctions compliance).

AML je regulováno a kontrolováno různými mezinárodními a národními orgány, které stanovují standardy, doporučení, zákony a pravidla pro boj proti praní špinavých peněz.

Mezi tyto orgány patří:

  • FAÚ (Finančně analytický úřad) – správní úřad v České republice, který je pověřen sběrem, analýzou a zpracováním informací o podezřelých transakcích a aktivitách a spolupracuje s dalšími orgány při boji proti praní špinavých peněz a financování terorismu.
  • FATF (Financial Action Task Force) – mezinárodní organizace, která vydává globální doporučení pro AML a boj proti financování terorismu (CFT).
  • EU (Evropská unie) – regionální organizace, která vydává směrnice a nařízení pro AML a CFT pro své členské státy.
  • ČBA (Česká bankovní asociace) – profesní organizace, která sdružuje banky a další finanční instituce v České republice a podporuje jejich dodržování AML a CFT.

Pokud tedy klient splňuje zákonem dané podmínky, musí být s ním provedeny procedury vyžadované AML. Jedná se především o identifikaci u kumulovaných nákupů v celkové výši od 10 tis. EUR nebo ekvivalentu v jiné měně. Tyto úkony jsou ze zákona povinné, jejich opomenutí či nedodržení by mohlo mít právní důsledky jak pro Provozovatele, tak pro klienta samotného.

Porušování AML je kontrolováno a sankcionováno.

Ačkoli může AML procedura v některých případech znamenat drobné zdržení, Provozovatel důrazně doporučuje se této povinnosti nevyhýbat. Nákup drahých kovů u subjektů, které AML pravidla nerespektují, představuje významné riziko pro klienta i pro celý trh.

 

Prohlášení o ochraně osobních údajů

Přístup na stránky Provozovatele může být podmíněn poskytnutím některých osobních údajů ve smyslu zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a případně i souvisejících právních předpisů, v platném znění. V takovém případě bude Provozovatel s těmito údaji nakládat v souladu s platnými právními předpisy. Provozovatel je řádně registrován u úřadu pro ochranu osobních údajů, reg. číslo subjektu: 00052296. Poskytnutím svých osobních údajů vyslovuje klient souhlas s jejich zpracováním.

V souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů GDPR, nařízením Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 (dále jen „Nařízení“) Provozovatel informuje klienta o tom,

  • jaké osobní údaje Provozovatel shromažďuje,
  • k jakým účelům jsou osobní údaje využívány,
  • zda a komu je Provozovatel poskytuje,
  • jaká práva klient má v souvislosti se zpracováním svých osobních údajů,
  • jakým způsobem tato práva u Provozovatele může klient uplatnit.

Provozovatel vystupuje jako tzv. správce osobních údajů. Proto je povinnen sdělit klientovi řadu informací o tom, jak s jeho osobními údaji nakládá. Pokud bude mít klient dotazy nebo bude chtít uplatnit svá práva ohledně nakládání s osobními údaji, obrátí se na jeden z následujících kontaktů:

Telefonický kontakt:
+420 605 012 333

Elektronický kontakt:
info@silverum.cz

Písemný kontakt:
auringo s.r.o., Na Strži 2102/61a, 140 00 Praha 4 Krč

 

V případě, že klient u Provozovatele nakoupil zboží, Provozovatel zpracovává následující kategorie osobních údajů, které klient sdělil při uzavírání smlouvy nebo registraci do systému:

  • identifikační údaje (jméno a příjmení, případně firmu, IČ, DIČ, ID přidělené Provozovatelem),
  • adresné údaje (zejména adresa místa trvalého pobytu a dodací adresy, e‑mailová adresa, telefon),
  • popisné údaje (zejména akademický titul u jména),
  • případné záznamy v insolvenčním rejstříku a v registru plátců DPH,
  • údaje k uskutečněným objednávkám (objednané zboží, ceny, termíny vyřizování a dodání).

V případě, že klient používá některý dlouhodobý produkt Provozovatele (Stříbrný účet), Provozovatel zpracovává následující kategorie osobních údajů, které klient sdělil:

  • identifikační údaje (jméno a příjmení, případně firmu, IČ, DIČ, ID přidělené Provozovatelem),
  • adresné údaje (zejména adresa místa trvalého pobytu a dodací adresy, e‑mailová adresa, telefon),
  • popisné údaje (zejména akademický titul u jména),
  • případné záznamy v insolvenčním rejstříku a v registru plátců DPH,
  • údaje k uskutečněným transakcím (stavy a pohyby Stříbrných účtů, transakční ceny a termíny).

V případě, že klient odsouhlasil zasílání newsletteru nebo jiných marketingových informací:

  • identifikační údaje (jméno a příjmení, případně firmu, IČ, DIČ, ID přidělené Provozovatelem),
  • e‑mailová adresa, telefon,
  • popisné údaje (zejména akademický titul u jména).

Veškeré osobní údaje získává Provozovatel přímo od klienta nebo z veřejně dostupných zdrojů (Obchodní rejstřík, registr plátců DPH).

Právní základ zpracování osobních údajů, způsob a účel zpracování

Klientovy osobní údaje je Provozovatel oprávněn i bez klientova souhlasu zpracovávat:

  • v rozsahu nezbytném pro splnění smlouvy uzavřené s klientem,
  • v rozsahu nezbytném pro splnění právní povinnosti, kterou Provozovateli ukládá právní předpis,
  • v rozsahu nezbytném ke komunikaci s uživateli,
  • v rozsahu nezbytném k ochraně oprávněných zájmů Provozovatele – přímý marketing,
  • v rozsahu nezbytném k ochraně oprávněných zájmů Provozovatele – ověření existence a změn subjektu.

Zpracování pro splnění smlouvy, kterou klient s Provozovatelem uzavřel

Osobní údaje zpracovává Provozovatel rovněž za účelem uzavření a splnění smlouvy, kterou klient s Provozovatelem uzavřel.

Zpracování pro splnění právní povinnosti, kterou Provozovateli ukládá právní předpis

Provozovatel vystavuje účetní a daňové doklady, které je Provozovatel povinen uchovávat a archivovat po dobu stanovenou právními předpisy, zejména zákonem o účetnictví (zákon č. 563/1991 Sb.), zákonem o daních z příjmů (zákon č. 586/1992 Sb.) a zákonem o dani z přidané hodnoty (zákon č. 235/2004 Sb.).

Zpracování osobních údajů popsaných výše provádí Provozovatel za účelem plnění zákonných povinností Provozovatele, ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. c) Nařízení.

Na e‑mailovou adresu, kterou klient poskytl v souvislosti s registrací, může Provozovatel zasílat obchodní sdělení, pouze však s nabídkou souvisejících produktů a služeb. Takto udělený souhlas může klient kdykoliv odvolat. Toto je považováno za nezbytné pro účely oprávněných zájmů Provozovatele. Možnost odmítnout zasílání obchodních sdělení má klient také již při první registraci.

Na základě souhlasu uděleného klientem je Provozovatel oprávněn zpracovávat osobní údaje v rozsahu, v jakém je klient poskytl prostřednictvím formuláře umístěného na webových stránkách společnosti auringo s.r.o.

Účelem zpracování je možnost informovat klienta o novinkách a nových akcích nebo službách elektronickou cestou nebo telefonicky.

 

Pravidla používání souborů cookies

Webové stránky Silverum a online služby s nimi spojené mohou za účelem optimalizace služeb využívat tzv. cookies.

Cookie je malý soubor, skládající se obvykle z písmen a číslic, který Provozovatel prostřednictvím internetového serveru posílá do souboru cookie prohlížeče na pevném disku počítače návštěvníka webu. Na základě této skutečnosti dojde k rozpoznání zařízení návštěvníka webu při opětovné návštěvě, a to jakmile dojde ke spojení mezi internetovým serverem provozovatele webu a internetovým prohlížečem.

Provozovatel využívá cookies za účelem úspory klientova času. Soubor cookie si uloží klientovy preference při procházení webu nebo v případě, že si klient přizpůsobí webovou stránku svým individuálním potřebám. Při následujících návštěvách jsou tyto preference připomenuty a nabídnuto prostředí, na které byl klient dle svých posledních návštěv zvyklý; mohou se načíst i dříve zadané informace, např. automaticky předvyplněné přihlašovací údaje. To klientovi podstatně zjednoduší proces zobrazování relevantního obsahu a usnadní navigaci na webu. Pokud klient odstraní všechny soubory cookies, musí nastavit preference pro daný web znovu. Přejde‑li klient na jiné zařízení nebo prohlížeč, bude nutné sdělit předvolby znovu.

Tyto údaje Provozovatel dále využívá také pro marketingové účely a zpracování ve službách Google AdWords, Google Analytics, Seznam Sklik a Facebook. Tyto soubory cookies slouží ke shromažďování informací o tom, jakým způsobem návštěvníci stránky využívají.

Data se shromažďují anonymně a generují se z nich zejména sestavy s informacemi:

  • datum a čas klientova vstupu na stránky,
  • kolik a jaké stránky klient navštívil a kolik na nich strávil času,
  • název internetové domény a IP adresa, která klientovi umožnila vstoupit na internetové stránky,
  • internetový prohlížeč, který klient používá, a operační systém klientova počítače,
  • internetová stránka, z níž byl klient odkázán na web.

Provozovatel na svých webových stránkách používá dva druhy cookies:

  • dočasné soubory cookies (session cookies), které se ukládají do souboru cookie klientova prohlížeče do doby, než klient ukončí práci s prohlížečem,
  • trvalé soubory cookies (tracking cookies), které slouží pro klientovu snadnější a pohodlnější orientaci na webu a zůstávají uloženy v prohlížeči mnohem déle (délka nastavení závisí na volbě nastavení internetového prohlížeče). Tyto permanentní cookies umožňují přesun informací na internetový server při každé návštěvě stránek. Bez ohledu na způsob použití však soubory cookies neshromažďují osobní určitelné identifikační údaje. Tyto údaje se uchovávají v souborech cookies v klientově počítači a jsou anonymizovány. Ze žádného z těchto údajů nelze jednoznačně určit identitu klienta.

Provozovatel na webech provozuje pouze základní soubory cookies, které jsou nezbytné pro funkčnost webu a jsou vyjmuté ze Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2002/58/ES, tudíž nemusí být deaktivovány. Tyto soubory cookies může klient odmítnout – nastavení klientova prohlížeče lze podle potřeby upravit tak, aby soubory cookies odmítal. Jestliže tak klient učiní, pravděpodobně nebude moci plně využívat interaktivní funkce webů Silverum.

 

Doba uložení osobních údajů

Klientovy osobní údaje Provozovatel uchovává pouze po nezbytně nutnou dobu a archivuje je dle zákonných lhůt, které ukládají právní předpisy.

Klientovy osobní údaje zpracovává Provozovatel po dobu trvání smluvního vztahu či jiného právního titulu, jenž opravňuje Provozovatele k zpracovávání klientových osobních údajů. Nastavena jsou přísná vnitřní pravidla prověřující zákonnost držení osobních údajů. Osobní údaje nejsou uchovávány déle, než je Provozovatel oprávněn. Po ztrátě zákonného důvodu Provozovatel provádí výmaz příslušných osobních údajů, pokud neexistuje jiný zákonný důvod k jejich dalšímu zpracování nebo souhlas se zpracováním.

 

Komu poskytuje Provozovatel klientovy osobní údaje

Nevyplývá‑li z dále uvedeného jinak, klientovy osobní údaje Provozovatel nikomu neposkytuje ani je nezpřístupňuje a neužívá služeb externích zpracovatelů, pokud jde o údaje, které uchovává po nezbytně nutnou dobu na vlastních serverech.

Klientem zadané osobní údaje, zejména prostřednictvím registračních formulářů umístěných na webových stránkách, jsou ukládány v hostingovém centru společnosti CoolHosting, se kterou má Provozovatel uzavřenou smlouvu o zpracování.

Klientovy osobní údaje jsou zpracovávány pouze v členských státech EU. Do třetích zemí mimo EU, vyjma seznamu v následujícím odstavci, Provozovatel osobní údaje nepředává. K těmto osobním údajům mají přístup pouze zaměstnanci a spolupracovníci Provozovatele, kteří jsou vázáni mlčenlivostí a proškoleni v oblasti bezpečnosti zpracování osobních údajů.

Pro zajištění některých konkrétních zpracovatelských operací, které Provozovatel nedokáže zajistit vlastními silami, využívá Provozovatel služeb a aplikací zpracovatelů, kteří se na dané zpracování specializují a jsou v souladu s GDPR. Jedná se o poskytovatele následujících platforem a služeb:

Altaxo Accounting – accounting
Altaxo accounting s.r.o., Sokolovska 131/86, 186 00, Praha

Facebook – FB pixel
Facebook Ireland Ltd, 4 Grand canal square, Dublin 2, Irsko, VAT IE9692928F

Google – Analytics, Disc
Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA

Hetzner – server hosting
Hetzner Online GmbH, Industriestr. 25, 91770 Gunzenhausen, Germany

INSURANCE TRADE – logistika
INSURANCE TRADE s.r.o., Vacínova 859/13, Praha 8, IČ: 06249906

iPodnik – SQL server
iPodnik cloud s.r.o., Jiráskova 306, 252 25 Jinočany, IČ: 29004349

Stormware – účetní systém Pohoda
STORMWARE s.r.o., Za Prachárnou 4962/45, 586 01 Jihlava, IČ: 25313142

Tawk.to – live chat
tawk.to (SMS SIA), #6 - 8 Tirgoņu iela, Rīga, LV-1050, Latvia, EU

 

Tyto společnosti mohou pro účely zajištění svých služeb používat soubory cookies (viz informace výše).

V budoucnu se může Provozovatel rozhodnout využít další aplikace či zpracovatele pro usnadnění a zkvalitnění zpracování osobních údajů. Provozovatel se v takovém případě zavazuje klást na zpracovatele při výběru minimálně stejné nároky na zabezpečení a kvalitu zpracování, jaké klade na vlastní činnost.

 

Ostatní podmínky

Klientovy osobní údaje jsou Provozovatelem zpracovávány korektně a transparentně, v souladu s platnými právními předpisy. Provozovatel níže uvádí práva, která klientovi vznikla v souvislosti se zpracováním jeho osobních údajů.

Klient má právo na přístup k osobním údajům, které se ho týkají. Dále má klient právo získat od Provozovatele potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány. Pokud jsou zpracovávány, může klient požadovat kopii těchto osobních údajů.

Případné kopie osobních údajů mohou být klientovi poskytnuty elektronicky ve formě, která se běžně používá. Za účelem ověření totožnosti osoby, jež žádá o přístup, je Provozovatel povinen trvat na opatřeních uvedených v tomto dokumentu.

Pokud se klient domnívá, že osobní údaje, které o něm Provozovatel zpracovává, jsou nepřesné nebo neúplné, má právo požadovat opravu nebo doplnění.

Klient má právo na výmaz („právo být zapomenut“), pokud je dán kterýkoli z uvedených důvodů:

  • osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny;
  • klient odvolal souhlas, na jehož základě byly osobní údaje zpracovány, a neexistuje žádný jiný právní důvod zpracování (např. právní povinnost Provozovatele);
  • klient vznesl námitku proti zpracování a bylo zjištěno, že Provozovatel nemá dostatečné oprávněné zájmy pro další zpracování;
  • osobní údaje byly zpracovány protiprávně;
  • osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti vztahující se na Provozovatele;
  • osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti dle čl. 8 odst. 1 Nařízení.

Klient má právo na omezení zpracování, pokud:

  • popírá přesnost osobních údajů (v takovém případě Provozovatel doporučuje spíše využít právo na opravu),
  • je zpracování protiprávní, ale klient odmítá výmaz,
  • osobní údaje již nejsou potřebné pro účel, pro který byly poskytnuty, ale klient je požaduje pro uplatnění právních nároků (např. u soudu),
  • klient vznesl námitku a není dosud jisté, zda oprávněný zájem Provozovatele převažuje nad zájmy klienta.

Klient má právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, pokud Provozovatel zpracovává údaje na základě oprávněných zájmů (čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení), včetně přímého marketingu. V případě námitky proti přímému marketingu Provozovatel přestane klientovi obchodní sdělení zasílat. Tohoto lze dosáhnout i jednoduše odhlášením pomocí odkazu v doručeném obchodním sdělení.

Klient má právo na přenositelnost osobních údajů, tj. získat údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a předat je jinému správci. Pokud je to technicky proveditelné, může klient žádat, aby Provozovatel předal údaje přímo jinému správci.

Pokud klient poskytl souhlas se zpracováním osobních údajů pro určité účely, má právo tento souhlas kdykoli odvolat.

Klient má právo podat stížnost u dozorového úřadu, zejména pokud se domnívá, že zpracováním osobních údajů dochází k porušení právních předpisů.

Dozorovým úřadem je:
Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ)
Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha

Klient může svá práva uplatnit písemně či elektronicky. Provozovatel upozorňuje, že s ohledem na ověření totožnosti klienta bude brán zřetel pouze na žádost, která byla:

  • odeslána doporučeným dopisem, nebo
  • odeslána z e‑mailové adresy evidované u Provozovatele na jméno klienta, přičemž v takovém případě může Provozovatel vyžadovat doplňující údaje k ověření identity.

V případě důvodných pochybností o totožnosti žadatele je Provozovatel oprávněn požadovat další informace pro ověření identity (čl. 12 odst. 6 Nařízení). Tím se předchází riziku neoprávněného zpřístupnění osobních údajů.

Pokud doručí klient podání jiným způsobem (např. na jinou e‑mailovou adresu), nelze zaručit včasnou reakci. V každém podání by měl klient uvést:

  • svou totožnost,
  • jaké právo uplatňuje.

Provozovatel odpoví na žádosti, námitky nebo jiná podání co nejdříve, nejpozději do 1 měsíce od doručení. Tato lhůta může být prodloužena až o 2 měsíce, pokud je žádostí větší počet nebo jsou složité. Provozovatel klienta o prodloužení a důvodech informuje v prvním měsíci.

Pokud Provozovatel žádosti nebo námitce nevyhoví, uvede důvod. Není‑li klient spokojen s vyřízením, může podat stížnost u dozorového úřadu.

Provozovatel je povinen poskytovat informace o způsobu zpracování osobních údajů bezplatně. Veškeré žádosti, podání a námitky vyřizuje Provozovatel bezplatně.

Podle čl. 12 odst. 5 Nařízení je však Provozovatel oprávněn uložit přiměřený poplatek odpovídající administrativním nákladům v případech zjevně nedůvodných nebo nepřiměřených žádostí, zejména opakovaných. V takových případech je Provozovatel oprávněn žádosti nevyhovět.

Váš dodavatel rodinného stříbra - již od roku 2009.
Drahé kovy?
Silverum!
Garance zpětného výkupu.
Tradice
Více než 15 let na trhu.
Výhodné ceny
Garance původu a ryzosti kovů.